Świetlica
ŚWIETLICA SZKOLNA
Czas pracy świetlicy szkolnej: poniedziałek - piątek w godzinach:
rano 6.30 - 8.00
po południu 11.30 - 16.00
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
|
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Muzyczno - ruchowe |
1330 - 1430 Oliwa Katarzyna |
|
1330 - 1430 Pietryja Oliwia |
|
1230 - 1330 Oliwa Katarzyna |
Plastyczne |
|
1230 - 1330 Mól Aleksandra |
|
1230 - 1330 Mól Aleksandra |
|
Przyrodnicze |
1130 - 1230 Pietryja Oliwia |
|
|
|
1130 - 1230 Pogoda Iwona |
Dziennikarskie |
|
1130 - 1230 Markot – Fedeczko Karolina |
|
1130 - 1230 Markot – Fedeczko Karolina |
|
Świetlica szkolna pełni bardzo dużą rolę w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych szkoły, ponieważ stanowi ważną formę pomocy dziecku i rodzinie. Jest miejscem przeznaczonym do spędzania czasu wolnego, a także miejscem wychowania poza zajęciami edukacyjnymi. Ma na celu kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie, rozbudzanie inicjatywy twórczej, zapewnienie warunków do osiągania powodzenia i sukcesu szkolnego, wychowanie dla bezpieczeństwa – rozwijanie u dzieci nawyków kulturalnego zachowania się na co dzień oraz poszanowania godności drugiego człowieka oraz zaspokajanie potrzeb fizycznych i psychofizycznych uczniów. Świetlica szkolna jest przede wszystkim miejscem, w którym dzieci chcą przebywać, ponieważ czują się bezpiecznie. W związku z taką rolą świetlicy istotne jest określenie głównych celów i funkcji świetlicy szkolnej.
Cele świetlicy szkolnej:
-
zapewnienie zorganizowanej opieki wychowawczej uczniom przed i po zajęciach;
-
rozwijanie zainteresowań;
-
zorganizowanie zajęć sprzyjających rekreacji fizycznej, zorganizowanie pomocy w odrabianiu lekcji i nauce.
Świetlica szkolna pełni następujące funkcje:
1. OPIEKUŃCZĄ - której głównym celem jest zapewnienie uczniom opieki przed i po zajęciach, w czasie ich trwania oraz w oczekiwaniu na zajęcia dodatkowe;
2. WYCHOWAWCZĄ - pełniąc swoją funkcję poprzez kształtowanie postaw uczniów, ich zachowań oraz cech, które są niezbędne w życiu społecznym. W dalszym działaniu przygotowanie uczniów do podejmowania samodzielnych inicjatyw, umiejętności wykorzystania czasu wolnego, kształtowania postaw twórczych i kreatywności, przestrzeganie zasad kultury i wzajemnego szacunku;
3. PROFILAKTYCZNĄ - to zapobieganie powtarzaniu i utrwalaniu nieprawidłowych wzorców, rozwój procesów poznawczych, aktywizowanie uczniów do działania i twórczej aktywności, wspieranie ich uzdolnień i zainteresowań, kształtowanie pozytywnych relacji rówieśniczych. Pomoc w postaci odrabiania zadań domowych, prowadzenia zajęć integracyjnych oraz zajęć mających na celu podniesienie poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości;
4. EDUKACYJNĄ - polegającą na uwzględnieniu indywidualnych możliwości potrzeb i zainteresowań oraz stworzenie każdemu dziecku warunków do odniesienia sukcesu. Skupia się ona na rozbudzaniu ciekawości poznawczej, rozpoznawaniu uzdolnień i mocnych stron dziecka.